El conseller de Cultura presenta les Bases del nou Pla de Museus de Catalunya

El projecte ordena els museus de Catalunya en quatre grans “constel·lacions” d’acord amb el seu àmbit: història de l’art, història de la societat, contemporaneïtat, i ciències naturals.

Aquestes “constel·lacions” s’estructuren entorn quatre museus que es situaran com a capçalera: el Museu Nacional d’Art de Catalunya; el Museu Nacional de Ciències Naturals; el Museu d’Art Contemporani de Barcelona, i un quart àmbit format a partir del Museu d’Història de Catalunya, el Museu d’Arqueologia, el Museu d’Etnologia i el Museu de la Ciència i la Tècnic.

El Pla preveu la creació d’un sol centre que aglutinarà el Museu d’Història de Catalunya, el Museu d’Arqueologia, el Museu de la Ciència i la Tècnica i el Museu d’Etnologia. Es configuren també quatre xarxes territorials amb sis centres de referència a: Barcelona, Tarragona i Terres de l’Ebre, Lleida i Alt Pirineu i Girona.

Es crearà la Col·lecció Nacional d’Art, la Col·lecció Nacional de Fotografia i els Dipòsits Nacionals d’Art i Arqueologia.

Podeu veure l’article complet en el següent enllaç.