PREMIAT EXPOSICIONS TEMPORALS

LLOC DE DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE

Museu de Badalona i Oficina de Patrimoni Cultural

DESCRIPCIÓ/PRESENTACIÓ DEL PROJECTE

L'exposició proposada i desenvolupada pel Museu de Badalona, produïda conjuntament amb la Diputació de Barcelona, ha estat pensada per ser itinerant. El seu abast és ampli i universal: una reflexió sobre el cos com a instrument de projecció social i sobre la fina línia que, segons el moment i la personalitat de cadascú, marca on comença i on acaba la intimitat.
També hi ha col·laborat el Museu Tomàs Balvey de Cardedeu, particulars i empreses que han cedit peces de roba que han ajudat a articular l’exposició.
Aquesta exposició reuneix peces de roba interior des del segle XIX fins a l’actualitat. Tot fent un viatge de 200 anys on l’estètica, els canons de bellesa, els avenços tecnològics són tractats a partir de la roba íntima. Els objectes que es poden contemplar són sobretot de peces representatives de les classes populars, encara que també recull algun element excepcional, en tots els casos gràcies a la contribució de museus i particulars.

OBJECTIUS

La itinerància de l’exposició té per objectius:
- Cooperar amb els museus que integren la Xarxa de Museus Locals per promoure exposicions itinerants amb l’objectiu de posar a l’abast dels municipis de la província de Barcelona exposicions de qualitat que ajudin a programacions estables.
- Divulgar i difondre el patrimoni
- Descentralitzar i apropar ofertes expositives
- Contribuir a la millora i a la qualitat de les programacions expositives dels museus.

RESULTATS ASSOLITS

11 itineràncies, 12.845 visitants, 572 dies d’exhibició.

EXPOSICIÓ RAONADA DELS MOTIUS PELS QUALS ÉS MEREIXEDORA DEL PREMI

Aquesta exposició ha reforçat la línia de cooperació que l’Oficina de Patrimoni Cultural treballa a través dels programa d’exposicions itinerants. Els museus en tant que els museus on s’han exhibit han participat activament en el disseny i programació d'un conjunt d’activitats complementàries amb l’objectiu de dinamitzar, completar i ampliar els continguts de l’exposició. Aquest valor afegit ha permès que els públics interessats hagin tingut l’oportunitat d’aprofundir i reflexionar en tot un seguit de temes i aspectes al voltant de la història de la roba interior dels segles XIX i XX, com són:
- Història i dona
- Història i moralitat
- Història i economia
- Història i societat
- Història i estètica
Aquesta exposició articula tot un discurs en el que la roba interior que vesteixen les dones és l’excusa per reivindicar el seu paper en la història.

Oficina de Patrimoni Cultural. Diputació de Barcelona
Carrer Compte d'Urgell, 187