Passeig de Santa Madrona, 39 - 41  Spain Barcelona 08038

Confirmació d'assistència amc@amc.cat

PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA EN MUSEUS I CENTRES PATRIMONIALS

L’AMC us proposa participar en aquest nou Taller de Museologia sobre planificació estratègica en museus i centres patrimonials, una formació adreçada principalment a directors de museus i professionals d’institucions patrimonials interessats en ampliar els seus coneixements sobre gestió.

Es farà en dues sessions impartides per Margarida Loran, museòloga i consultora, i Olga López, presidenta de l’AMC i tècnica assessora en patrimoni i museus a la Gerència de Serveis de cultura de la Diputació de Barcelona -ambdues docents del Diploma de postgrau Direcció Estratègica de Museus i Centres Patrimonials de la UdG.

L’entorn està canviant profundament. Els canvis en el sector públic; la tendència al treball en xarxa i col·laboratiu; l’emergència d’un nou paradigma cultural centrat en l’impacte social i la participació activa; el canvi educatiu; el canvi digital; les noves prioritats marcades pel Pla de Museus; entre d’altres factors, tindran molt d’impacte entre els museus i centres patrimonials catalans. Molts reptes i noves demandes.

El nou context obliga a repensar-nos i treballar d’una manera més estratègica i proactiva. Quin sentit tenim? Quin valor públic volem aportar? Com podem adaptar-nos a les condicions actuals, ser més flexibles? Com aprofitem les oportunitats? Com gestionem el canvi? Iniciar un procés de planificació estratègica és una oportunitat per determinar el futur desitjable que volem i dibuixar un full de ruta per assolir-lo.

El taller donarà les claus d’aquest procés, que és sistemàtic, i que inclou auto-avaluació, estudi i debat. La planificació ens permet conèixer bé on està la nostra institució i cap on volem dirigir-la, tot cercant la coherència entre la visió/missió del nostre museu i els seus aspectes operatius, tenint en compte els condicionants de l’entorn i els recursos de què disposem. Es donaran les pautes bàsiques per a l’anàlisi, clarificar la visió i la missió, establir objectius realistes, fonamentar la presa de decisions, augmentar l’efectivitat i l’eficiència, i millorar la implicació de públics i grups d’interès.

Es posarà l’èmfasi en plantejaments participatius i adaptatius, adequats per a contextos complexos i incerts, i pensats per implicar l’organització en el procés, obrir-la cap enfora per connectar amb les realitats i necessitats de les comunitats a les que serveix, i mitjançant l’aprenentatge que es produeix dins l’organització, afavorir que el pensament estratègic no sigui un esforç puntual sinó continuat.

INFORMACIÓ PRÀCTICA

LLOC: Museu d’Arqueologia de Catalunya (Passeig de Santa Madrona, 39 – 41, 08038 Barcelona)

DATES/HORARI:
– Divendres 17 de novembre de 2017, de 17 a 20 hores
– Dissabte 18 de novembre de 2017, de 10 a 13 hores

INSCRIPCIONS: Places limitades (màxim 20 persones). Activitat gratuïta restringida a socis/sòcies de l’AMC i treballadors/es de la Xarxa de Museus Locals de la Diputació de Barcelona. Cal confirmar l’assistència enviant un correu electrònic a: amc@amc.cat (indiqueu a l’assumpte “Inscripció Taller Planificació Estratègica” i, al cos del missatge, el nom i cognoms, telèfon mòbil de contacte, institució on treballeu i adreça postal).

ORGANITZA: Associació de Museòlegs de Catalunya, amb el suport de la Diputació de Barcelona, i la col·laboració del Museu d’Arqueologia de Catalunya.