Carrer de Balmes, 48  Spain Barcelona 08007

Confirmació d'assistència amc@amc.cat

VISITA TÈCNICA A LA GALERIA GOTHSLAND I EL MUSEU DEL MODERNISME DE BARCELONA

Visita tècnica per conèixer la galeria d’art Gothsland i el Museu del Modernisme de Barcelona.

El Museu del Modernisme de Barcelona (MMBCN) va ser inaugurat l’any 2010 i està dedicat íntegrament al modernisme. Els promotors d’aquesta iniciativa són el matrimoni de col·leccionistes i antiquaris Fernando Pinós i Maria Guirao, propietaris de la galeria Gothsland de Barcelona. Es tracta d’una iniciativa privada que connecta la feina de quaranta anys dedicats al col·leccionisme i comerç d’antiguitats i obres d’art, amb un establiment museístic que s’inspira en models americans i europeus de gestió privada. Té com a un dels seus objectius consolidar-se com a una opció de turisme cultural vinculat a la ciutat.

El museu ocupa mil metres quadrats, dividits en dues plantes, d’un edifici modernista de l’arquitecte Enric Sagnier ubicat al carrer de Balmes 48, de Barcelona. Mostra 350 obres, entre pintures, escultures, mobiliari i vitralls de 42 artistes representatius d’aquest corrent artístic. Les obres provenen, majoritàriament, de la col·lecció privada de la família Pinós-Guirao i s’hi poden trobar peces d’Antoni Gaudí, Joaquim Mir, Hermen Anglada-Camarasa, Ramon Casas o Santiago Rusiñol, entre d’altres. Al marge de la col·lecció permanent, organitza exposicions temporals i d’altres activitats culturals, com ara cursos i conferències, itineraris o concerts i recitals.

INFORMACIÓ PRÀCTICA

DATA: Dijous 27 de juliol de 2017

AVÍS IMPORTANT: Canvis en l’hora i lloc de trobada de la visita tècnica:

LLOC DE TROBADA: Museu del Modernisme de Barcelona (Carrer de Balmes, 48, 08007 Barcelona)

HORA: 17 h

PREU: Activitat gratuïta, restringida als associats i associades de l’Associació de Museòlegs de Catalunya i als treballadors dels museus de la Xarxa de Museus Locals.

INSCRIPCIONS: Places limitades (màxim 20 assistents). Cal confirmar l’assistència enviant un correu electrònic a: amc@amc.cat (indiqueu a l’assumpte “Inscripció Visita Gothsland i MMBCN” i, al cos del missatge, el nom i cognoms, telèfon mòbil de contacte, institució on treballeu i adreça postal). Imprescindible inscripció prèvia

Fotografia: Jordiferrer (CC BY-SA 3.0)