ÀREA DE SOCI

NOTÍCIES

COMUNICAT AMC

COMUNICAT DE L’ASSOCIACIÓ DE PROFESSIONALS DE LA MUSEOLOGIA DE CATALUNYA EN RELACIÓ AL MUSEU DEL DISSENY DE BARCELONA

En relació a la polèmica a l’entorn del Museu del Disseny de Barcelona, i com ja us vàrem anunciar en un darrer comunicat, l’AMC va demanar parlar amb els responsables polítics de l’equipament per conèixer quin és el projecte previst per aquest museu, així com les seves línies estratègiques i d'actuació. Finalment, ahir, 13 de març, ens vàrem poder trobar amb el regidor de Cultura i Indústries Creatives de Barcelona, Xavier Marcé, i amb el director de Memòria, Història i Patrimoni, Jaume Muñoz.

Els vam traslladar la nostra preocupació davant d’un projecte que, segons es desprèn de les declaracions que va emetre el director del museu, s’aspira a convertir l’equipament en un centre contemporani que donarà l’esquena a les col·leccions patrimonials.

El regidor ens va explicar que el que es pretén és actualitzar el discurs museogràfic del Museu del Disseny amb criteris menys historicistes, però sempre partint de les col·leccions. També va aclarir que el Museu del Disseny continua pertanyent a l’àrea de patrimoni de l’ICUB.

Caldrà esperar, doncs, a que es presenti el projecte definitiu per comprovar que el Museu del Disseny no es desmantella i no renuncia a les seves col·leccions.

Atès que una de les nostres missions és fomentar la salvaguarda i l’ús social sostenible de tot el patrimoni cultural i natural, (art. 6.4 i 6.5 Finalitats. Estatuts Associació de Professionals de la Museologia de Catalunya), l’AMC s’oposa a qualsevol projecte que desatengui les col·leccions patrimonials dels museu.

Barcelona a 15 de març del 2024