NOTA DE CONDOL

Comunicat de la junta de l’Associació de Museòlegs de Catalunya i dels Museus de Sant Cugat per la mort del nostre company Lluís Campins Punter

Des de la Junta de l’Associació de Museòlegs de Catalunya volem expressar el nostre condol a la família i amistats d’en Lluís Campins Punter.

Llicenciat en Història de l’Art fou Director dels Museus de Sant Cugat del Vallés des del 2003. Anteriorment havia ocupat el càrrec de tècnic del departament d'educació del MNAC i de responsable del departament d’educació del Museu d’Història de Catalunya.Actualment era Vocal de Junta Directiva de l’Associació de Museòlegs. Era un gran company, sempre amb una actitud positiva i disposat a ajudar amb tot el possible.

La comunitat de professionals de la museologia, i en especial la Junta Directiva de l’Associació,  lamentem profundament la seva pèrdua. Ens deixa un gran buit, el durem sempre al cor.

Associació de Museòlegs de Catalunya

A LA MEMÒRIA DE LLUIS CAMPINS, DIRECTOR DELS MUSEUS DE SANT CUGAT

Des dels Museus de Sant Cugat volem informar-vos que avui, dia 4 de març de 2022, ens ha deixat en Lluís Campins i Punter, als 56 anys d’edat. Era el director dels Museus de Sant Cugat des de la seva creació l’any 2003.

Llicenciat en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona, i DEA – Didàctica de les Ciències Socials i Espais de Comunicació, en Lluís va arribar al museu amb una bona motxilla d’experiència en didàctica del patrimoni. Havia passat ja per altres institucions: coordinador de Schola-Didàctica Activa (1990-1997), responsable del Servei Educatiu del Museu d’Història de Catalunya (1998-2002) i tècnic del Departament d’Educació del Museu Nacional d’Art de Catalunya (2002-2003).Sota la seva direcció, els Museus de Sant Cugat han anat creixent i impulsant línies de treball per tal d’acostar el patrimoni santcugatenc a la seva gent.

Entre aquestes línies podem destacar:

Per una banda, la vessant didàctica i de difusió del patrimoni, materialitzada en diverses accions de participació ciutadana com per exemple el Patrimoni Viu, propostes adreçades a les escoles i a les famílies amb infants, així com un ampli ventall d’activitats de divulgació històrica per a tots els públics.

Per altra banda, es va preocupar perquè els carrers històrics de Sant Cugat mantinguessin la seva essència i el seu patrimoni més identitari, en equilibri amb el desenvolupament de la ciutat.

Sota la seva direcció, el museu ha anat creixent en quant a seus (Museu del Monestir, Celler Modernista i Capella de Sant Domènec ) i col·leccions, alhora que ha anat adquirint projecció a la ciutat.

Però per sobre de tot voldríem destacar la seva part més humana i propera a la gent.

En Lluís sempre ha estat disposat a ajudar a tothom, amb alegria i bon fer. Va saber enfrontar els reptes i les dificultats sempre amb sentit de l’humor i fermesa.Estem agraïts i agraïdes d’haver pogut compartir amb ell tots aquests anys i ens volem quedar amb aquest esperit humà que sempre l’ha caracteritzat. També volem fer arribar el nostre suport a la seva família, amics i comunitat dels museus i del patrimoni del país.

Equip dels Museus de Sant Cugat

La Vetlla serà al Tanatori Sancho d'Àvila de Barcelona, sala 4. Dissabte 5 de març de 18 a 21 h i Diumenge 6 de març a partir de les 9.30 h. La cerimònia tindrà lloc a les 13.50 h del diumenge