SECCIONS TERRITORIALS AMC

DAMIÀ AMORÓS NOU VOCAL SECCIÓ TERRITORIAL TARRAGONA

Damià Amorós, nou vocal de la secció territorial de l’AMC per Tarragona

El passat dia 3 de juliol del 2019, a la seu de l’exposició TÀRRACO/MNAT del Museu Nacional Arqueològic de Tarragona al Tinglado 4 del Port de Tarragona, va celebrar-se l’assemblea territorial de l’Associació de Museòlegs de Catalunya a Tarragona.

Durant l’assemblea, que reuní a una quinzena d’associats vinculats a la secció territorial, entre ells membres dels equips del Museu d’Alcover, Museu de Reus, Museu del Port de Tarragona, Museu Comarcal de la Conca de Barberà, Museu del Monestir de Poblet, Museu Diocesà de Tarragona, del Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona o del mateix Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, s’escolli com a nou vocal de la secció territorial a Damià Amorós i Albareda (Sarral, 1990), en substitució de la directora del Museu d’Alcover, Ester Magriñà.

Amorós, exposà alguna de les seves propostes pel nou mandat, com són la major presència de l’AMC en el teixit associatiu de la demarcació, més relació entre els professionals dels museus del Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre, i seguir amb la política de formació realitzada des de l’entitat, on destaquen les visites tècniques en centres i museus de la regió. També s’ha remarcat la necessitat d’augmentar les sinergies entre d’altres seccions territorials o delegacions d’associacions professionals del món cultural i del patrimoni a més de millorar les relacions amb les administracions públiques de la demarcació de Tarragona.

Finalment, cal recordar que durant el proper any 2020 l’Associació de Museòlegs de Catalunya celebrarà el seu 25è aniversari, amb una programació d’activitats per tot el país que, òbviament, també englobarà la demarcació de Tarragona.

Fotografia: AMC