ÀREA DE SOCI

NOTÍCIES

COMUNICAT

Comunicat de la Junta de l’Associació de Museòlegs de Catalunya davant el nomenament del nou director del Consorci Memorial dels Espais de la Batalla de l’Ebre

Des de la Junta de l’Associació de Museòlegs de Catalunya manifestem el nostre desacord per les pràctiques portades a terme des del Departament de Justícia en el cessament de la fins ara directora del COMEBE, i el nomenament del seu nou director, previst per aquest proper dilluns.

Com entitat formada per professionals dels museus, recordem que el Decret 232/2001, de 28 d'agost, sobre el personal tècnic i directiu de museus el qual, en el seu article 6è, punt 1, determina que els museus han de tenir un director/a amb titulació superior universitària i els coneixements necessaris sobre museologia i sobre la temàtica del museu.

Lamentem una vegada més aquesta mala praxis portada a terme des de l’administració pública, la qual reverteix en detriment al Consorci i a tota la seva tasca.

Barcelona a 15 d’agost del 2021