candidat

Setena Edició : : Experiències i activitats

Museum Quiz Summer Tour: trivial en equips per a les nits d’estiu

Museu Marítim de Barcelona

5 de juliol de 2017: Museu de Ciències Naturals / 12 de juliol de 2017 MNAC / 9 de juliol de 2017: Museu d’Arqueologia de Catalunya / 26 de juliol de 2017 MMB

Dossier del projecte

COL·LABORADORS/SUPORT PROJECTE

Museu de Ciències Naturals de Barcelona. MNAC. Museu d’Arqueologia de Catalunya.

 

LLOC DE DESENVOLUPAMENT DE L’EXPERIÈNCIA/ACTIVITAT 

Museu Marítim de Barcelona, MNAC, Museu d’Arqueologia de Catalunya, Museu de Ciències Naturals de Barcelona

 

DESCRIPCIÓ/PRESENTACIÓ DEL PROJECTE           

El Museum Quiz s’inspirava en el pub quiz, que es juga els dijous als pubs anglesos de tot el món. El joc s’estructura en tres rondes de 10 preguntes de dificultat diversa que cada museu va vincular a la seva temàtica. L’actor i humorsita Alberte Montes va conduir i animar, amb molt d’èxit, cada sessió.

Per participar calia ser major de 18 anys, ja que es juga tot prenent una cervesa i apuntar-se en equip ( mínim de 4 persones i màxim de 6).

L’activitat, que era gratuïta, va tenir un gran èxit, amb un nombre de participants d’entre 75 i 125 per museu que afirmaven estar disposats repetir l’estiu vinent. Els ingressos aconseguits per la venda de cervesa, que va subministrar gratuïtat DAMM, varen ser lliurats a la ONG ProActiva OpenArms. 

 

OBJECTIUS

– Oferir una activitat vinculada al patrimoni i la cultura de cada museu destinada especialment al públic jove.
– Apropar les nostres institucions al públic jove des d’una perspectiva lúdica.
– Aconseguir el traspàs de públics d’un museu a l’altre.
– Fer que tècnics dels diferents museus participin de manera conjunta en el disseny i posta en funcionament d’una activitat en pro del seu aprenentatge col·laboratiu.
– Dissenyar un producte d’èxit que pugui ser programat de manera conjunta, fet que n’augmenta la seva força, i continuada en anys consecutius.
– Incrementar la presència dels nostres museus als mitjans de comunicació.
– Dotar l’activitat d’un component social (els ingressos varen ser cedits a la ONG ProActiva Open Arms.

 

RESULTATS ASSOLITS

La valoració global de l’activitat és enormement positiva.
En quant a l’activitat: La combinació de cultura i lleure amb la possibilitat de seure a prendre alguna cosa ha demostrat tenir un gran atractiu per al públic. A més, el fet d’obtenir gratuïtament la major part de la beguda ens ha permet col·laborar amb l’obra social d’una ONG, fent donació dels beneficis obtinguts per la venda.
Per part dels assistents: les valoracions que varen fer del concurs són altíssimes i tots els equips afirmaven voler repetir l’estiu següent.
A nivell professional: El treball de col·laboració entre les 4 institucions culturals implicades ha estat intens i profitós. Totes les persones involucrades han recalcat el magnífic ambient de treball, la disponibilitat de tothom i el factor tremendament engrescador que té el concurs
A nivell de difusió: el fet de ser una activitat conjunta ens ha permès tenir una gran presència en els mitjans de comunicació i aparèixer en diaris com El Periódico, l’Ara, el Time Out, i en diverses ràdios.

 

EXPOSICIÓ RAONADA DELS MOTIUS PELS QUALS ÉS MEREIXEDORA DEL PREMI

Hem sabut dissenyar una proposta molt diferent a les que se sol oferir des dels museus, dotada d’un gran component lúdic, que ha estat molt atractiva per a un públic poc habitual a les nostres institucions, que de manera subtil fomentava la visita a les nostres col·leccions si es volien tenir opcions de guanyar, que ha transcorregut en un ambient molt distès, que fomentava la participació en grup, que ha generat un fluït intercanvi de públics, que ens ha permès una gran presència als mitjans de comunicació en ser una oferta conjunta, que ha tingut un component solidari ja que els ingressos s’han lliurat a ProActiva OpenArms. I a nivell professional ens ha permès treballar conjuntament i aprendre els uns dels altres.